Després dels primers tallers de cuina on comprovàrem gustos, textures, i tastàrem diferents aliments coneguts, llavors i ingredients per condimentar, ara ens tocava “cuinar”, fer alguna cosa que sortís del nostre treball.
i aquest va ser el resultat!!
Animals de fruites:
Volíem fer uns animalets imitant els seus trets característics, emprat diferents fruites, en aquest cas, pera, reím, arandanos i panses.
Vet aquí els
resultats!!
Aquí els eriçons…
i aquí els ratolins…
.....amb formatgets, galletes i nata!!
TALLER DE NÚMEROS:
Aquest
trimestre hem treballat el traç dels nombres, seriacions, figures
geomètriques i diferents conceptes espacials (gran-petit i curt-llarg).
CONTA CONTES:
Hem fet un parèntesi entre conte i conte perquè la biblioteca se'ns havia anat de les mans i entre tots l'hem endreçada. Hem classificat, ordenat, revisat els romputs... i aquest ha estat el resultat.
Ara la feina continua perquè s'ha de mantenir!
A conta contes darrerament tenc molts ajudants que s'animen a contar contes. Els tallers permeten aquest enriquiment entre grans i petits, el respecte i el modelatge es donen de manera ben natural.
TALLER DE LLETRES:
- Setmana del 21 a 25.01.2009:
Hem recordat els sons de totes les lletres de l'alfabet i les hem "escrit" a l'estora amb els nostres dits. Després hem fet dos equips heterogenis a cada sessió per tal de fer un treball cooperatiu de lectura. Cada equip tenia un grapat d'imatges i de paraules, que havia de llegir i després ajuntar-les amb la imatge corresponent. Ens ha agradat moltíssim!
Finalment, cada infant ha triat la imatge que més li ha agradat i, a un full en blanc i sense el model, ha intentat escriure la paraula. Un cop escrita, cadascú ha fet el dibuix d'allò que havia escrit.
Setmana 28.01 a 1.02.2019:
Aquesta setmana, a l'inici de la sessió, hem fet una repassada al so de totes les lletres de l'alfabet. Després hem pensat paraules que comencin amb cada una de les lletres.
A continuació, cada infant ha triat la imatge o imatges que més li agraden del nostre alfabet i l'ha escrit amb les lletres de fusta, segons el seu nivell maduratiu. Alguns les han escrit sols i d'altres han demanat ajuda als seus companys o a la mestra. I, per acabar, han escrit també el seu nom amb les lletres de fusta! Algun ha dit a la mestra que sense llapis ni paper, potser no sabria escriure el seu nom... Però no ha estat així, tothom se n'ha sortit!
Setmana 18 a 22.02.2019:
Aquesta setmana hem duit catàlegs de disfresses, hem retallat les quatre disfresses que més ens han agradat i hem escrit el seu nom davall cada una.
Setmana del 5 a 15.03.2019:
Aquestes setmanes hem fet lliure circulació pels diferents microespais de lletres:
- Estampar el seu nom a un full DINA4.
- Fer un collar amb el seu nom.
- Dòmino de mitjans de transport.
- Dòmino de peces de roba.
- Joc de relacionar rètols de diferents productes amb el mateix nom escrit amb lletra de pal.
Setmana del 18 a 22.03.2019:
Aquesta setmana al taller de lletres hem treballat la lectura en veu alta seguint el punt amb el dit a partir d'una cançó de primavera. Cada infant ha intentat llegir un fragment de la cançó en veu alta i els seus companys han intentat seguir el punt amb el dit. Alguns ho han aconseguit i a altres els ha costat una mica.
A continuació, hem escoltat i hem cantat la cançó, l'hem aferrada a un full més gros, hem escrit PRIMAVERA a dalt i hem fet un dibuix. I, finalment, hem escrit el nostre nom.
Setmana del 25 a 29.03.2019:
Aquesta setmana hem fet un taller conjunt de conta contes i lletres. Primer hem contat el conte "de què fa gust la lluna?" i després hem fet una feina d'escriure el nom dels personatges del conte i de pintar els dibuixos.
TALLER DE MÚSICA I MOVIMENT:
Amb motiu de les festes de Sant Antoni, durant el més de gener, hem cantat i ballat cançons de Sant Antoni i també hem fet sonar els picarols i la simbomba.
Després d'aquestes festes, hem continuat amb les classes habituals de música i moviment:
- Hem presentat diferents instruments musicals de corda i de vent (violí, piano, guitarra, flauta travessera, clarinet, trompeta, trompa, saxòfon i violoncel), mitjançant cartells, audicions i diferents jocs.
- Hem fet audicions amb moviment i hem tocat instruments musicals de percussió per treballar algunes qualitats del so: intensitat (fort-fluix), la durada del so (figures musicals: blanca, negra...) i el ritme (lent-ràpid).
- També hem fet jocs cooperatius, danses, jocs musicals... I sempre acabam la sessió amb diferents tècniques de relaxació.
TALLER FESTES DE SANT ANTONI:
I DESPRÉS DE SANT ANTONI: danses, jocs musicals, tocam instruments...
JOCS COOPERATIUS:
S'han posat d'acord i han pogut realitzar les activitats proposades!!
TOCAM INSTRUMENTS:
ENGLISH WORKSHOP:
At the English Workshop we are working on these topics: FOOD, MEMBERS OF THE FAMILY, TOYS, ... through songs, games and stories.
TALLER DE GRAFISMES:
Durant aquest trimestre hem realitzat activitats per agafar precisió, força i coordinació de dits, mà i ull... Són uns pilars bàsics d'aquest taller.
Diferents propostes van encaminades a assolir aquestes destreses... i els infants gaudeixen punxant, arrugant, esquinçant, retallant... i acabar decorant les seves produccions. Això si, tothom al seu ritme i al seu nivell...
Aquest trimestre el taller d'art l'hem
començat fent caretes de dimoni juntament amb el taller de grafismes i l'hem
continuat creant obres d'art realment
guapes, utilitzant diferents tècniques i materials. Hem disfrutat experimentant!
KANDINSKY:
EL
COS HUMÀ:
ABSTRACTE:
ROSELLES:
FIL DE LLANA:
QUADRATS DE PAPER:
TRIANGLES:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada